Cele 13 autobuze CNG sunt funcţionale. Acestea sunt întreţinute şi pornite periodic

Cele 13 autobuze CNG sunt funcţionale. Acestea sunt întreţinute şi pornite periodic

Cel mai discutat subiect din cadrul şedinţei ordinare a Consiliului Local, de astăzi 27 aprilie, a fost cel legat de societatea subordonată Consiliului Local, Tracum, cea care administrează cele 13 autobuze achiziţionate din fondurile celor trei proiecte de mobilitate urbană ce vizeazează coridoarele central, estic şi vestic ale municipiului.
Achiziţia autobuzelor CNG, care momentan sunt garate în Zona Liberă, fac parte integrantă din proiectele menţionate mai sus, fără de care câştigarea celor aproximativ 30 de milioane de euro pentru reabilitarea mai multor străzi din municipiu, ar fi fost imposibilă.
Prezentă la şedinţă, directorul Direcţiei Programe Euopene, Ianca Meca a explicat pe larg, ce anume a condus către această întârziere, ca autobuzele să nu poată fi puse în funcţiune:
„Autorizaţia pentru întregul coridor vestic a fost obţinută, mai puţin pentru autobaza Tracum, respectiv staţia, întrucât autobaza nu putea fi autorizată de către ISU, decât în momentul în care câştigătorul licitaţiei avea produsul, pentru că se autorizează pe produs şi nu pe caracteristicile pe care noi le-am dat în caietul de sarcini. A fost exclusă din autorizaţie toată autobaza, nu numai staţia. Decizia nu a fost a noastră, pentru că din discuţiile purtate cu colegii de la urbanism, s-a ajuns la concluzia că se dă autorizaţie pentru tot ce înseamnă străzi, mai puţin platforma betonată şi staţia în sine, urmând ca în timpul execuţiei, entitatea câştigătoare să înceapă lucrările conform planificării pe care am făcut-o de comun acord şi de comun acord cu poliţia. Între timp, au făcut comandă de staţie, pentru care au solicitat apoi aviz ISU. Am vorbit cu colegii de la Urbanism, am redepus documentaţia, cu completările pe care ni le-au cerut(…) Urmează să fie eliberată autorizaţia.”
Proiectul de hotărâre pe marginea căruia au fost iscate discuţii în contradictoriu, făcea referire la mărirea de capital a societății, pentru ca aceasta să fie pusă în funcţiune. Cu lămuriri pe această temă, a venit un reprezentant al societăţii Tracum:
„În momentul de faţă, Tracum are 4 angajaţi, fără de care societatea nu poate exista, fără conducere şi fără partea economică ce trebuie să facă plăţile, să ţină evidenţa financiară. De asemenea, este anagajat şi un manager de transport, fără de care nu putem menţine autorizaţia de transport eliberată de RAR. Când deţii o firmă de transport şi te duci să depui documentaţia pentru a obţine autorizaţia, trebuie să prezinţi persoana care se va ocupa.
Această majorare de capital pe care noi am adus-o înaintea d-voastră, a fost făcută în vederea demarării activităţii, pentru ca pană la data de 6 septembrie să fim gata.”
De asemenea acesta a mai spus şi că cele 13 autobuze sunt perfect funcţionale, că toate autobuzele sunt pornite şi întreţinute periodic, în funcţie şi de temperatura de afară. Pe timp de iarnă acestea erau pornite săptămânal.
„Noi le mutăm, le operăm, adică le conducem, altfel intervin probleme la plăcuţele de frână, la cutia de viteze, inclusiv cauciucurile se degradează dacă stau mult timp nemişcate. În prezent, le pornesc la interval de două săptămâni şi trebuie ţinute pornite cel puţin 45 de minute”, a mai adăugat reprezentantul societăţii Tracum.
În intervenţia sa, primarul municipiului Giurgiu , Adrian Anghelescu i-a rugat pe consilieri să dea dovadă de înţelegere şi să conştientizeze faptul că societatea trebuie să funcţioneze, pentru ca municipalitatea să nu fie nevoită să returneze banii comunităţii europene : „Am ajuns aproape de liman, adică în momentul în care trebuie să finanţăm această societate şi cer 500.000 pentru a funcţiona (… )Dacă punem în pericol societatea, punem în pericol cele trei proiecte de mobilitate urbană şi trebuie să dăm banii înapoi comunităţii europene.”
Ionel Muscalu, administratorul public al municipiului a precizat că, în afară faptului că suntem obligați potrivit proiectului, este foarte important pentru comunitatea noastră, ca operatorul de transport public în comun să fie deţinut de administraţia locală, pentru a putea oferi giurgiuvenilor servicii de calitate:
„Eu cred că această discuţie este chiar serioasă şi cred ca toată lumea de aici vrea ca autobuzele să funcţioneze. Faptul că ele sunt ţinute de trei ani în Zona Liberă, iar acestea încă merg, asta înseamnă că angajaţii chiar şi-au făcut treaba pe acolo. Pe de altă parte, dacă vrem ca ele să funcţioneze şi să le vedem pe stradă, trebuie să aibă în regulă toate sistemele. Se făcea referire şi despre alte societăţi, însă eu cred că ar trebui să ne intereseze doar societatea noastră. Dacă ne uităm bine aici, este vorba despre tot ceea ce este nevoie ca aceste autobuze să fie puse în funcţiune, să circule pe străzi, pentru că astăzi cetăţenii din Giurgiu chiar le aşteaptă. Şi sunt sigur că serviciile pe care le va oferi Tracum sunt net superioare faţă de ceea ce se întâmplă astăzi în oraş.”
În concluzie, cele 13 autobuze care se află în Zona Liberă sunt funţionale, iar la un moment dat acestea vor fi pregătite să circule pe străzile din municipiul Giurgiu.

Ultima modificare: 28.04.2023 – 08:03 de către Administrator

Anteriorul Ședința ordinară a Consiliului Local Giurgiu 27.04.2023

Contactează-ne!

Primăria Municipiului Giurgiu © 2024. Toate drepturile rezervate.